Jak zacházet s hněvem
Preventivní program s prvky arteterapie s nácvikem sebeovládání.
Víte co může způsobit váš neřešený hněv a jak správně zacházet se svým hněvem?
Autorský program "Jak správně zacházet s hněvem a emocemi ", Ivana Švábková © 2006 - 2012
Použitá literatura:
Použitá literatura:
Dr. Ross Campbell: Nechte mě být
Helen ÓNeill: Hněv a emoce
Jaro Křivohlavý: Jak přežít vztek, zlost a agresi
Setkávání:
Probíhá po 2,5 hodinách.
Polovinu času v každém setkání budeme věnovat výtvarnému, drama nebo muziko vyjádření osobních prožitků.
(podle Vašich osobních možností, záměrem není výkon, ale vylepšení a ošetření Vašich nežádoucích pocitů a prožitků) týkající se hlavního tématu. Společné sdílení ve skupině.
OBSAH LEKCÍ
7 lekcí po 2,5 hodinách.
- Proč jsou lidé zlostní?
Kdy může být hněv dobrý a kdy není. Co jsme potřebovali jako malé děti, abychom dnes lépe zvládali hněv? Důležité faktory při zvládání hněvu.
- Co je hněv a jak se projevuje.
Boží pohled na hněv. Je-li Bůh, hněvá se? Rozlišení kvalit hněvu u člověka. Tři nejčastější podoby hněvu a jeho příčiny. Tabulka způsobů vyjadřování hněvu od přijatelných forem po nepřijatelné. Orientace a zjištění vaší osobní pozice.
- Jaké podoby ohrožení vnímáme a jak se naučit rozpoznat zdroje svého hněvu.
Co je pasivně agresivní chování. Jak se projevuje. Charakteristické jevy. Kořeny pasivní agresivity.Projevy pasivní agrese v manželství.
- Další nezralé projevy hněvu.
Jak je rozeznat a naložit s nimi. Rozdíl mezi asertivitou a agresivitou. Co je asertivní chování. Nácvik asertivního chování. Přespříliš potlačovaný hněv, může mít vliv na naše nemoci a jak?
- Co je ventilace a je dobrá?
Co je přenesený hněv? Tři mylné mýty o hněvu v dětství. Jak vzít zodpovědnost za svůj hněv. Co se děje s lidmi, kteří neřeší svůj hněv? Jak ovlivňuje hněv naše deprese.
- Jak řešit hněv ve vztahu k nadřízeným?
Teploměr hněvu a jak se naučit s ním pracovat. Obecné copingové povely pro sebe sama. Čtyři stupně pomoci k zvládání hněvu.
- Jak souvisí s hněvem a depresí vaše vrozená reakce na autoritu?
To znamená na učitele, vládu, rodiče, nadřízené v práci. Proč je důležité to o sobě vědět? Závěr a společné vyhodnocení a přínos informací.
Praxe
Autorka a lektorka preventivního programu „Zacházení s hněvem“
2006 - tým spolupracovníků SŽ Brno
2010 - individuální setkání
2012 - výtvarný ateliér Tábor – Brno, s prvky arteterapie
2016 - individuální setkání Brno, kombinované s osobním růstem
2016 - individuální setkání Brno, kombinované s osobním růstem
Více informací o mém vzdělání a praxi naleznete zde